ZASADY PISANIA CV
Aplikując na stanowisko kierownika biura należy pamiętać, że podstawą efektywnej rekrutacji jest dobrze napisany życiorys zawierający wszystkie elementy, niezbędne z punktu widzenia pracodawcy, kierownik biura Rzeszów.
1. Pamiętajmy, że życiorys jest dokumentem, w którym zamieszczamy nie tylko nasze dane teleadresowe, ale również informacje dotyczące dotychczasowego doświadczenia zawodowego, uzyskanego wykształcenia i odbytych szkoleń, dodatkowych umiejętności (języki obce, obsługa komputera) oraz innych atutów i zainteresowań.
2. CV to dokument określający nasza wartość na rynku pracy, dlatego wszelkie zawarte w nim informacje muszą być zgodne z prawdą, a ich prawdziwość może być sprawdzona podczas rekrutacji.
3. Wysyłając życiorys jako odpowiedź na określone stanowisko pracy musimy pamiętać, że w takim przypadku CV ma pokazywać, że mamy odpowiednie kwalifikacje właśnie na to konkretne stanowisko pracy. Informacje zawarte w życiorysie muszą być spójne, co przejawia się w tym, że zakres obowiązków powinien odpowiadać nazwie zajmowanego stanowiska. Wiadomo, że w wielu firmach osoby zatrudnione na danych stanowiskach wykonują również wiele prac zupełnie nie związanych z ich funkcją, jednak starajmy się jak najlepiej łączyć stanowiska z obowiązkami)
4. CV musi być dokumentem schludnym, czytelnym i przejrzystym – błędy ortograficzne są niedopuszczalne, podobnie jak zbytnie rozwlekanie się nad dotychczasowym dorobkiem zawodowym. Dwustronicowe CV to absolutne maksimum.
5. Obraz nas, kandydatów, wyłaniających się z zaprezentowanego CV powinien być jak najbardziej pozytywny i zachęcający do bliższego poznania.